Při správě domu poskytujeme zejména tyto služby:

1.   Podpora orgánů společenství vlastníků

  • účast správce na jednáních výboru, kontrolní komise, či shromáždění vlastníků, případně na dalších jednání na podkladě výzvy výboru SVJ, či kontrolní komise.
  • podpora při přípravě shromáždění např. navržení programu, textace pozvánky včetně bližší informace k jednotlivým bodům, kontrola účastníků dle evidence vlastníků, zajištění přípravu a zpracování hlasování, vyhotovení zápisu ze shromáždění apod.
  • pomoc při zakládání společenství vlastníků
    • vypracování stanov
    • rozeslání pozvánek
    • zajištění účasti notáře
  • vypracování návrhu výše plateb do fondu oprav a zálohových plateb
  • založení bankovního účtu
  • vyřizování stížností a podnětů od jednotlivých členů společenství a informování orgánů společenství o těchto stížnostech a podnětech
  • udržování a aktualizace informativních nástěnek umístěných ve společných částech objektu


2.   Ekonomické a administrativní služby

Při převzetí domu od bývalého správce:

  • zajištění protokolárního předání všech dokumentů a dokladů k domu
  • kompletní kontrola objektu a případně zhotovení nové pasportizace a fotodokumentace
  • kontrola uzavřených dodavatelských smluv (voda, plyn, elektro atd.), případně uzavření nových smluv
  • dohoda s bývalým správcem o způsobu provedení vyúčtování služeb (v případě převzetí správy domu v průběhu roku)
  • kontrola správnosti vedení účetnictví v minulých letech (nikoliv však případná oprava)
  • informování všech nájemníků (vlastníků) o změně správce, umístění kontaktů na naši společnost v domě
  • nové výpočtové listy s platebními údaji pro nájemníky (vlastníky)

Předpisy a evidence plateb:

  • vedení evidence vlastníků, nájemníků a podnájemníků bytových prostor, uživatelů nebytových prostor
  • vyhotovení předpisů nebo změn nájemného v souladu se změnami v užívání prostor, se změnami právních předpisů, či v souladu s pokyny vlastníka
  • vyhotovení předpisů nebo změn záloh na služby spojených s užíváním prostor
  • kontrola úhrad předepsaných plateb
  • úprava záloh na služby v případě přeplatků či nedoplatků v rámci vyúčtování služeb
  • měsíční předávání změn předpisu České poště - SIPO
  • upomínání za nezaplacené nájemné (zálohy na úhradu nákladů spojených se správou domu) nebo zálohy na služby spojené s užíváním bytu
  • zpracování pravidelného přehledu neplatičů nájemného (záloh na úhradu nákladů spojených se správou domu) a služeb spojených s užíváním bytů (jednotek)
  • zpracování vyúčtování záloh na služby spojené s užíváním bytů a nebytových prostor ve lhůtách a za podmínek stanovených právními předpisy,
  • potvrzování žádostí a dokladů (sociální dávky apod.)
  •  vypořádání přeplatků a nedoplatků z vyúčtování předpisu záloh

 

3.   Provozní a technické služby

  • sledování a evidence technické dokumentace objektu, bytových a nebytových jednotek a její aktualizace v návaznosti na realizované opravy, úpravy, či zjištěné skutečnosti
  • pasportizace domů, pozemků, bytových a nebytových jednotek
  • provádění periodického hodnocení stavu nemovitosti, formulace koncepce údržby, oprav, případně investic. Příprava krátkodobých a střednědobých plánů oprav včetně odborného odhadu finančních nákladů
  • provádění technických prohlídek objektů (1× týdně), zajišťování odborných posouzení jejich stavu (1× ročně)
  • vedení knihy údržby (čtvrtletní výkazy) a revizí (1× ročně)
  • smluvní provádění revizí vyhrazených technických zařízení dle příslušných ČSN a dalších platných technických a zákonných předpisů, sledování doby platnosti revizí a ostatních technických lhůt.
  • zajištění včasného odstranění závad zjištěných revizemi a kontrolami
  • smluvní zajištění nepřetržité havarijní služby zejména pro výtahy, výměníkové stanice, vzduchotechnická zařízení, vnitřní rozvody vody a kanalizace, vnitřní rozvody tepla, vnitřní elektrorozvody, rozvody plynu.
  • smluvní zajištění běžného úklidu a údržby společných prostor objektu, úklid a údržba přilehlých chodníků, vnitrobloků a ostatních venkovních prostor. Zvláštní režim úklidu v zimních měsících, odklízení ledu a sněhu, zajištění schůdnosti přilehlých chodníků
  • smluvní zajištění údržby zelených ploch (zahradnické práce a sekání travnatých ploch)
  • posuzování záměrů vlastníků v oblasti rekonstrukcí domu, bytových a nebytových jednotek (drobné opravy bez ohlášení stavebnímu úřadu, akce v režimu ohlášení stavebních úprav a režimu stavebního povolení)
  • smluvní zajištění dodávek služeb a energií (el. energie, plyn, teplo, TUV, odvoz odpadu, provoz výtahu, STA apod.)
  • zajištění provedení odečtu poměrových měřidel spotřeby tepla a vody pro účely vyúčtování služeb
  • zajištění plnění předepsaných povinností v oblasti požární ochrany, zdraví, bezpečnosti a hygienické ochrany
  • zajištění provádění desinfekce, dezinsekce a deratizace společných prostor
  • podle schváleného finančního plánu větších oprav a rekonstrukcí příprava podkladů a vypsání výběrového řízení
  • informování vlastníka a jednotlivé nájemce (vlastníky) o výlukách dodávek médií (vody, tepla, elektřiny, apod.)
  • vedení a aktualizace majetkoprávní a stavebně technické dokumentace spravovaných nemovitostí, jakož i veškerých podkladů, dokumentující nájemní a jiné vztahy k spravovaným nemovitostem nebo jejich částem
  • smluvní zajištění drobných oprav a údržby nemovitosti ve společných prostorách domu
  • informovaní a upozorňovaní vlastníka na plnění povinností vyplývající ze stavebního zákona a prováděcích předpisů k stavebnímu zákonu
  • archivace veškeré dokumentace nemovitosti po dobu správy
  • označení nemovitosti údaji o správci a kontaktem na havarijní službu

 

4.   Domovnická činnost 

  • kontrola osvětlení a nouzového osvětlení společných prostor včetně výměny a likvidace žárovek/ zářivek
  •  
  • kontrola a seřízení samozavíračů, promazání klik a zámků, seřízení nášlapných aretací dveří, drobné opravy těsnění dveří apod.
  • kontrola rozvodů, ovládacích a měřících zařízení SUV, TUV a ÚT ve společných prostorech
  • kontrola splaškové a dešťové kanalizace ve společných prostorách, čištění záchytných mřížek a jímek
  • kontrola SW pro ovládání topení, vč. nastavení letního a zimního provozu dle požadavků vlastníků
  • kontrola provozu kotlů a bojlerů v případě společného vytápění bytových jednotek a centrální přípravy TUV
  • kontrola stavu požárních značení únikových cest vč. údržby a obnovy
  • kontrola a údržba garážových sekčních vrat
  • kontrola činnosti úklidových a zahradnických služeb ve společných prostorách a na společných pozemcích domu
  • kontrola funkčnosti a drobná údržba dalších existujících zařízení společných prostor domu, včetně např. zařízení dětských hřišť
  • provozní prohlídky výtahů 1x za dva týdny, vedení provozních deníků výtahů
  • evidence požadavků na opravy a přenášení těchto požadavků ke správci objektu

 

5.   Právní činnost

  • vymáhání dlužných plateb, vedení seznamu neplatičů, zasílání a předávání upomínek, příprava platebních rozkazů a příprava podkladů pro soudní nebo mimosoudní vymáhání
  • poradenství k uzavírání smluv o nájmu bytů, nebytových prostor, provozních jednotek a pozemků
  • poradenství k uzavírání smluv na pronájem ploch na umístění reklam
  • předkládání návrhů na výpověď nájmu z bytu, nebytových prostor, provozních jednotek a pozemků, nastanou-li důvody uvedené v nájemní smlouvě, nebo vyplývající ze zákona
  • hlášení úmyslného protiprávního obsazení bytu nebo nebytového prostoru pro zahájení správního řízení
  • zastupování zájmů vlastníka týkajících se spravovaného majetku u soudu na základě plné moci
  • podávání návrhů na vklady a zápisy do katastrů nemovitostí
  • pomoc při sjednávání pojistných smluv ke spravovaným nemovitostem
  • smluvní spolupráce při zajišťování pronájmů, podnájmů bytů, nebytových prostor, provozních jednotek, pozemků
  • smluvní spolupráce při prodeji domu, bytů, nebytových prostor, pozemků
  • smluvní konzultace ve všech činnostech kolem nemovitosti, mimo základních, které jsou součástí správy nemovitosti
  • evidence pojistných událostí a zajištování jejich odstraňování

 

6.   Vedení účetnictví

  • kontrola převzatých účetních dokladů z hlediska obsahu a úplnosti náležitostí
  • vystavování účetních dokladů
  • vedení účetnictví v souladu se zákonnými požadavky a podle doplňujících metodických pokynů klienta (např. zaúčtování předložených dokladů, vedení knihy dodavatelských faktur, vedení evidence majetku, předkládání přehledů o přijatých zálohách od vlastníků jednotek, předkládání výkazu o účetním hospodářském výsledku, sestavení účetní závěrky, běžné účetní poradenství a vysvětlení použitých postupů)
  • pravidelné zpracování čtvrtletních účetních závěrek
  • zpracování roční účetní závěrky a předání veškerých účetních dokladů
  • vedení evidence hmotného a nehmotného majetku
  • zpracování a podání daňových přiznání (daně z příjmů a daně z nemovitosti)
  • zpracování vyúčtování výnosů a nákladů na správu domu (dlouhodobá záloha na opravy a údržbu (tzv. fond oprav), pojištění domu aj.) pro vlastníky jednotek
  • vyúčtování daně vybírané srážkou či ze závislé činnosti
  • vyplnění statistických výkazů
  • odeslání kopie účetní závěrky na rejstříkový soud (založení do Sbírky listin)
  • v případě zájmu realizace veškerých finančních operací prostřednictvím provozního účtu

 

7.   Inženýrská činnost

Dle pokynů vlastníka poskytuje správce podporu při výběrových řízeních, shromažďování a předkládání nabídek pro investiční akce a to v dohodnutém, písemně zpracovaném rozsahu

  • příprava zakázky ( analýza a objasnění zakázky, specifikace podkladů, rozsah práce )
  • návrh akce ( spolupráce s projektantem při vypracování variantních studií, objasnění podstatných vazeb na okolí, předběžná jednání s úřady, dotčenými osobami a organizacemi, předběžná vyjádření stavebních úřadů )
  • zajištění přípravy podkladů pro výběrové řízení
  • provedení výběrového řízení ve spolupráci s výborem společenství (odborná pomoc při posuzování a hodnocení nabídek, zajištění souvisejících administrativních činností )
  • zajištění prohlídek místa pro jednotlivé uchazeče
  • příprava smlouvy s vybraným uchazečem
  • spolupráce při provádění prací- zajištění dohledu
  • kontrola účtovaných cen
  • zajištění odborných a znaleckých posudků
  • spolupráce po dokončení stavby ( zajištění kolaudačního řízení, odstranění vad a nedodělků, vyhodnocení stavby)

 

8.   Ostatní

  • stavební dozor
  • vedení personální a mzdové agendy
  • zpracování mzdové agendy
    • Evidence zaměstnanců
    • Přihlášení zaměstnanců k odvodu zdravotního a sociálních pojištění
    • Výplata mezd
  • služby daňového poradce
  • zpracování podkladů pro úvěr a podkladů pro vyřízení dotací
  • na základě spolupráce s bankovními domy a stavebními spořitelnami pomoc při zajišťování finančních prostředků na údržbu či opravy nemovitosti.

 

 

Máte dotazy ohledně našich služeb? Vašim připomínkám a dotazům vyjdeme rádi vstříc!